reklama

Národné dni kariéry.

Bol to jeden z tých nudnejších dní v robote. Mal som relatívne málo práce a od nudy som už nevedel, či mám sedieť, ležať na pohovke alebo sa prechádzať po chodbe. Hral som s kamarátom niektorú srandovnú hru cez ICQ. Aj napriek tomu som sa neuveriteľne nudil aj naďalej. V tom mi kamarát oznámil, že sa ide pozrieť na Národné dni kariéry. V zápätí sa ma spýtal, či sa k nemu nepridám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Moja bezprostredná odpoveď bola samozrejme negatívna, veď na čo tam mám vôbec chodiť, so svojou prácou som predsa spokojný. Vzápätí sa však ozval moj regulátor nudenia sa, tak som predsa len oznámil kamošovi, že tam s ním pôjdem. Vždy lepšie, ako sedieť v robote a nudiť sa ako pes. Aspoň zabijem čas.
Stretli sme sa na Mlynsých nivách, nasadli na prvú "päťdesiatku" a zviezli sme sa k Auparku. Najprv sme sa poobzerali po obchodoch. Zrejme o tom napíšem ďalši článok, pretože som sa dosť vytočil.
Tak sme dorazili ku výstavisku, zaplatili vstupné 30Sk a začali si prezerať obsah igelitky, ktorú sme vyfasovali pri zaplatení vstupného. "Super", pomyslel som si. Už len nápis na igelitke neveštil nič extra. Lidl.

V igelitke bolo nespočetné množstvo propagačných materiálov, ktoré som s prehľadom ignoroval, nejaký "no-name" energetický nápoj a keksík. Tej igelitky som sa neskôr zbavil, samozrejme nápoj a keksík padli za vlasť. Tak sme teda vstúpili do haly, kde sa údajne dalo nájsť slušnú prácu.

Mal som dosť času si všímať, aké spoločnosti ponúkajú pracovné príležitosti, a hlavne ako. Kamarát totiž vypísal zopár žiadostí. Prezentovali sa tam firmy pôsobiace v rôznych segmentoch trhu, ja som si špeciálne všímal tie z IT. Nuž, do jedného to boli takzvané "králikárne". "Veď čo už", pomyslel som si, "asi majú najviac voľných pracovných pozícií". Lenže akých? To, žialľbohu, sami nevedeli.

Kým kamarát vypisoval kopu papierov, ja som sa len tak náhmatkovo zastavil pri stánkoch niektorých IT firiem. Nieže by som chcel, ale aj tak keď som len tak postával a čakal na kamoša, tak ku mne chodili "agenti", lebo si mysleli, že stojím pri ich stánku. Nuž, nezazlievam im to, veď tie stánky boli natlačené na seba ešte viac, ako tie na "Miletičke".

"Dobrý deň", slušne som sa pozdravil, "prosím Vás, aké pracovné pozície ponúkate?". Na moje prekvapenie, a tiež aj kamarátove, pretože podobnú odpoveď dostal aj on pri mnohých stánkcoch, som konkrétnu odpoveď nedostal. Údajne všetky pracovné pozície majú zverejnené na svojej www stránke. Zaujímavé. Žeby to bolo cieľom tejto "akcie", aby uchádzačom oznámili, že všetky voľné pracovné pozície sú zverejnené na ich webovskej stránke? Myslím, že tento fakt ovláda 99% normálnych ľudí.

Ešte sa s Vami podelím o naozaj komickú až trápnu situáciu, ktorú sme zažili pri stánku jedného ex-štátneho podniku. V stánku stála jedna pani v stredných rokoch a mladý chlapec v obleku. Kamarát sa ho spýtal, aké pracovné pozície ponúkajú. Chalan mu z fleku strčil do ruky zospinkovaný hárok papierov. "Tieto", dodal. Boli to oxeroxované papiere v mizernej kvalite, text bol úplne ale úplne krivý, sklon tak 10 stupňov minimálne. Ale, veď v pohode. Samozrejme, chalanisko k žiadnej pracovnej ponuke nevedel nič povedať. Zaklincoval to vetou: "Ak Vás zaujme niektorá ponuka, kontaktujte nás na čisle, alebo na e-mailovej adrese, ktorú nájdete na poslednej strane". Hľadali sme a hľadali, ale na poslednej strane sme kontakt nenašli. Ba čo viac, v celom hárku sa nenachádzal žiadny kontakný údaj. Stroho som skonštatoval, že si týmto hárkom si môžeme akurát tak jedno. Chlapec niečo povedal, bol dosť nesvoj, a strčil kamarátovi do ruky vizitku. Chcel som sa ešte spýtať tej pani, pretože pôsobila celkom kompetentne, ale som to vzdal, keď som videl, ako sa myšou pohybuje po touchpade svojho notebooku. Som sa začal smiať, "Bože, to si myslí, že keď sa bude pohybovať myškou po touchpade, tak kurzor sa bude správať inak?". Tak sme sa radšej pobrali kade ľahšie.

Záverom chcem povedať, že už v živote ma nikto neprinúti, aby som išiel na Národné dni kariéry. A to sa radšej zbláznim od nudy. Môj pocit bol taký, že sa tam chodia prezentovať silné firmy a ukazovať, že "my nato máme, aby sme vyhadzovali peniaze kvôli podobným akciám".

Veď koniec koncov, všetky ponuky majú na svojej www stránke...

Laco Smatana

Laco Smatana

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som netypicky vyvojar, sportujem....a venujem sa mnohym inym zalezitostiam...som Lza Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu